Τετάρτη, 30 Νοεμβρίου 2016

Κώδικας δεοντολογίας στο Διαδίκτυο...

Εγένετο λοιπόν Κώδικας Δεοντολογίας για τα Ψηφιακά Μέσα Ενημέρωσης, ένας πλήρης κώδικας δεοντολογίας για το εγχώριο Ιντερνετ.
Οχι πως θα λυθούν έτσι τα προβλήματα, αλλά καλό είναι να υπάρχει ένας ανάλογος κώδικας και ας μην τον τηρούν οι περισσότεροι.
Αποτελεί μια πρωτοβουλία της Ενωσης Εκδοτών Διαδικτύου (ΕΝΕΔ), παρουσιάστηκε χθες στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας και είναι το αποτέλεσμα συνεργασίας με την ερευνητική ομάδα του

Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Επικοινωνίας, το οποίο αποτελεί Συνέργεια Ευρωπαϊκών Δημοσίων Πανεπιστημιακών και Ερευνητικών Φορέων και συνεποπτεύεται από το Ερευνητικό Κέντρο «Αθηνά» (υπουργείο Παιδείας, Ερευνας και Θρησκευμάτων).

Τον πρωταρχικό λόγο είχε ο πρόεδρος της Ενωσης Εκδοτών Διαδικτύου, Δημήτρης Μάρης, που είναι ιδιοκτήτης πολλών ενημερωτικών sites.

Ο κ. Μάρης εξήγησε ότι ο Κώδικας Δεοντολογίας αποτελεί ένα σχέδιο αυτορρύθμισης για τα ελληνικά ψηφιακά ΜΜΕ, είναι κανόνες αυτοδέσμευσης και ποιότητας, «ένα “ISO” της ΕΝΕΔ», το οποίο θα ανανεώνεται συνεχώς. 

Είναι κοινές δεσμεύσεις τόσο για τους δημοσιογράφους όσο και τους εκδότες-επιχειρηματίες. Ο κ. Μάρης αναγνώρισε ότι δυστυχώς η δεοντολογία χάθηκε στην πορεία προς το Ιντερνετ.

Χαιρετισμό απηύθυνε και ο γ.γ. Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Λευτέρης Κρέτσος, που τόνισε το γεγονός πως όλο και περισσότεροι ενημερώνονται από το διαδίκτυο το οποίο, δυστυχώς, πολλές φορές ευθύνεται για τη διασπορά ψευδών ειδήσεων, μη επαληθευμένων. 

Χαρακτήρισε ευκαιρία την έκδοση του Κώδικα Δεοντολογίας, ώστε να ενισχυθεί η φωνή του διαδικτύου, πάντα με στόχο τη διαφάνεια.

Ο κ. Κρέτσος μίλησε και για μια δική του πρωτοβουλία, το Μητρώο Online Media, στο οποίο θα εγγραφούν όσοι δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο (όσοι θέλουν δηλαδή). 

Μέσα από αυτό το μητρώο όμως θα δίνεται πλέον η κρατική διαφήμιση με πλήρη διαφάνεια ώστε να ξέρουμε ποιος παίρνει τι.

Στην ομάδα συγγραφής του Κώδικα Δεοντολογίας συμμετείχε και ο δημοσιογράφος και μάνατζερ της ΕΡΤ στα Νέα Μέσα, Βασίλης Βασιλόπουλος.

Στη χθεσινή εκδήλωση στάθηκε στο μεγάλο ζήτημα της λογοκλοπής στο διαδίκτυο. 

«Δεν είναι δημοσιογραφία να κάθεσαι σε ένα newsroom και να κλέβεις ειδήσεις από το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων» είπε και έφερε το παράδειγμα του BBC, το οποίο διαθέτει ομάδα 12 ατόμων που έχουν την ευθύνη να τσεκάρουν την αλήθεια των ειδήσεων που κυκλοφορούν στο Ιντερνετ...

Δημήτρης Κανελλόπουλος (efsyn)